Shrnutí MŠ Captain Jack I

1. lekce

Naučili jsme se novou písničku a co to znamená "it's hot" vs. "it's cold".

Co jsme se naučili?

- The Hot and Cold Song

- Co to znamená "it's hot" vs. "it's cold"

Slovní zásoba: trousers, jumper, coat, hat, shorts, t-shirt; pasivní: put on your..., take off your, come on!, we're ready, it's hot/cold

Table time: na str. 21 jsme vybarvovali oblečení a spojovali ho se správným počasím

Co a jak procvičit doma:

- Co si můžete pustit (doporučené opakování): The Hot and Cold Song (Track 17+18), The Put on Your Jumper song (Track 15+16) + Tracks 1-14

- Hra na CD: Multi-ROM 2. truhlička = Unit 2, tam najdete více aktivit, s dětmi můžete zvolit

- Po spuštění klikněte na 2. truhličku - Activity 1: Vocabulary, Activity 2: Story, Activity 3

- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, kde najdete klíčovou slovní zásobu pro Unit 2


2. lekce

Dnešní hodina byla více opakovací, ale přesto jsme se naučili i něco nového.

Co jsme se naučili?

  • Rozlišovat různé oblečení, a jak si ho oblékáme (nová slovíčka: shoes, socks)

Slovní zásoba: shoes, socks, trousers, jumper, coat, hat, shorts, t-shirt, yellow, red, green, blue, pink, brown, 1-6; pasivní: put on your..., take off your, What color is it...?, How many...?

Table time: na str. 23 jsme zabarvovali "smiley faces" u oblečení, které si umíme obléct

Co a jak procvičit doma:

  • Co si můžete pustit (doporučené opakování): The Hot and Cold Song (Track 17+18), The Put on Your Jumper song (Track 15+16) + Tracks 1-14
  • Hra na CD: Multi-ROM 2. truhlička = Unit 2, tam najdete více aktivit, s dětmi můžete zvolit
  • Po spuštění klikněte na 2. truhličku - Activity 1: Vocabulary,Activity 2: Story, Activity 3
  • Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, kde najdete klíčovou slovní zásobu pro Unit 2


3. lekce

Dnes jsme s dětmi opakovali barvy, čísla a oblečení.

Co jsme si zopakovali?

  • Opakovali jsem barvy a čísla v kombinaci se slovíčky týkající se oblečení a částí těla
  • Zpívali jsem The Colors Song a Hot and Cold Song

Slovní zásoba: pink, yellow, green, blue, red, brown, numbers 1-6 , jumper, hat, coat, socks, shoes, t-shirt, shorts; pasivní: put on your... (when it's...), take off your, Listen to me..., stand up/sit down, can you?

Table time: v učebnici jsme si ukazovali skupiny oblečení, počítali je, říkali si, jakou mají barvu, poté děti oblečení kroužkovalina str. 25 jsme procvičovali barvy, čísla a pojmenovávali oblečení, které jsme pak kroužkovali

Co a jak procvičit doma:

  • Co si můžete pustit (doporučené opakování): The Hot and Cold Song (Track 17+18), The Put on Your Jumper song (Track 15+16) + Tracks 1-14
  • Hra na CD: Multi-ROM 2. truhlička = Unit 2, tam najdete více aktivit, s dětmi můžete zvolit
  • Po spuštění klikněte na 2. truhličku - Activity 1: Vocabulary,Activity 2: Story, Activity 3
  • Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, kde najdete klíčovou slovní zásobu pro Unit 2


4. lekce

Dnes jsme měli Lesson 7 Unit 2 zaměřenou na závěrečné opakování.

Co jsme si zopakovali?

  • Poslouchat a zapojit se do Pirates' Playtime
  • Poslouchat a zapojit se do příběhu s "press outem"
  • EQ: jaké oblečení potřebujeme v různém počasí

Slovní zásoba: shoes, socks, trousers, jumper, coat, hat, shorts, t-shirt, socks, shoes, big, small, hot, cold; pasivní: put on your... (when it's...), Listen to me..., stand up/sit down, Close your eyes

Table time: děti si opět poslechly příběh z obří Flip Book a s maskami Katie a Dannyho se zapojili do příběhu, na worksheetu děti určovaly, které oblečení si musí vzít Danny, a které Katie - poté ho na postavičky kreslily

Co a jak procvičit doma:

  • Co si můžete pustit (doporučené opakování): The Hot and Cold Song (Track 17+18), The Put on Your Jumper song (Track 15+16) + Tracks 1-14
  • Hra na CD: Multi-ROM 2. truhlička = Unit 2, tam najdete více aktivit, s dětmi můžete zvolit
  • Po spuštění klikněte na 2. truhličku - Activity 1: Vocabulary,Activity 2: Story, Activity 3

Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, kde najdete klíčovou slovní zásobu pro Unit 2


5. lekce

Závěrečná opakovací lekce Unit 2.

Co jsme si zopakovali?

  • Opakovali jsem veškerou slovní zásobu a písničky z Unit 2

Slovní zásoba: shoes, socks, trousers, jumper, coat, hat, shorts, t-shirt, socks, shoes, hot, cold; pasivní: put on your... (when it's...), Listen to me..., stand up/sit down, Close your eyes

Table time: Jackovu pirátskou truhlu na str. 27 jsme vyplnili všemi poklady/nálepkami - u toho jsme si vše pojmenovali, včetně barev, a říkali si, kdy co oblékáme (hot vs. cold)

Co a jak procvičit doma:

  • Co si můžete pustit (doporučené opakování): Tracks/songs 1-18
  • Hra na CD: Multi-ROM 2. truhlička = Unit 2, tam najdete více aktivit, s dětmi můžete zvolit
  • Po spuštění klikněte na 2. truhličku
  • Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, kde najdete klíčovou slovní zásobu pro Unit 2


6. lekce

Začali jsme novou Unit 3 s tématem Save water!.

Co jsme se naučili?

Slovní zásobu týkající se rodiny

- Poslouchat písničku, zapojit se a společně zpívat The family song

- Opakovali jsme: Put on your jumper song

Slovní zásoba: aktivní: mummy, daddy, grandma, grandpa, baby brother, sister; pasivní: I love you! Here's a hug for you!

Table time: v učebnici jsme obkreslili rámy s obrazy s rodinou, na kterých jsme si jednotlivé členy rodiny ukazovali, také jsme vybarvili pejska hnědě

Co a jak procvičit doma:

- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Song 1-20, Nová písnička: The family song

- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači

- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3

- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3


7. lekce

Dnes si děti poslechly nový příběh, který je zaměřený na vodu, a že je dobré s ní hospodařit.

Co jsme se naučili?

- poslouchat a zapojit se do příběhu

- Poslouchat písničku, zapojit se do Story Song

Slovní zásoba: aktivní: mummy, daddy, grandma, grandpa, baby brother, sister; pasivní: Stop that! Turn off the tap!

Table time: v učebnici jsme nalepovali barevná kolečka podle barev triček členů rodiny, znovu jsem si poslechli příběh a u něj si ukazovali v učebnici jednotlivé části příběhu

Co a jak procvičit doma:

- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Song 1-20, Nová písnička: The family song

- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači

- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3

- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3


8. lekce

Dnes jsme pokračovali v Unit 3.

Co jsme se naučili?

  • zaměřili jsme se na procvičování písmene /g/
  • dělali jsem jazykolam Grandma and granpa like green, green, green
  • procvičovali jsem také The Story Song

Slovní zásoba: aktivní: mummy, daddy, grandma, grandpa, baby brother, sister; pasivní: Stop that! Turn off the tap! ...like...

Table time: na worksheetu jsem si na babičce a dědečkovi ukazovali různé oblečení, to měli děti za úkol vybarvit zeleně v duchu jazykolamu, který jsme se naučili

Co a jak procvičit doma:

- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs 1-20 + The family song

- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači

- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3

- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3


9. lekce

Dnešní lekce byla zaměřená na happy vs. sad

Co jsme se naučili?

  • rozlišit a reagovat na slova happy (šťastný) a sad (smutný)
  • písničku The happy and sad song

Slovní zásoba: aktivní: happy, sad, mummy, daddy, grandma, grandpa, baby brother, sister; pasivní: When I'm..., I shout.../I cry..., Hurray!/Boo hoo!, Let's play!

Table time: v učebnici jsme si ukazovali a pojmenovávali různé členy rodiny, u kterých jsme si říkali, zda jsou happy nebo sad, děti pak kroužkovali stejné obličeje

Co a jak procvičit doma:

- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs 1-20 + The family song & The happy and sad song

- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači

- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3

- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3

10. lekce

Dnes jsme pokračovali v Unit 3.

Co jsme se naučili?

  • Slovní zásoba týkající se domácích prací
  • Pracovali jsme se sekcí učebnice My World: Pomáhání doma

Slovní zásoba: aktivní: cook, tidy up, lay the table; pasivní: When I'm..., I shout.../I cry..., Hurray!/Boo hoo!, Let's play!

Table time: v učebnici jsme si ukazovali obrázky příkladů, jak doma pomáháme mamince a tatínkovi a obtahovali u každého obrázku smajlíky, pokud s danou prací děti doma pomáhají

Co a jak procvičit doma:

- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs 1-22 + The happy and sad song

- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači

- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3

- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3


11. lekce

Dnešní lekce byla zaměřená na procvičení barev a čísel v kombinaci se slovní zásobou týkající se rodiny

Co jsme se naučili?

  • Procvičovali jsme barvy a čísla, členy rodiny
  • Opakovali jsme si písničku The Numbers Song

Slovní zásoba: aktivní: yellow, red, green, blue, pink, brown; 1-6; pasivní: How many

Table time: v učebnici jsme spojovali čísla s obrázy rodiny - konkrétním počtem členů rodiny a zároveň jsme odpovídající barvou vybarvili rámečky obrázů

Co a jak procvičit doma:

- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs 1-22 + The happy and sad song

- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači

- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3

- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3


12. lekce

Dnes jsme se opět věnovali tématu Save water!

Co jsme se naučili?

  • Poslouchat a zapojit se do písničky Pirates' Playtime
  • Poslouchat a zapojit se do příběhu s "Press Outem" - papírovým kohoutkem s vodou
  • Rozvoj Emocionální inteligence: proč je důležité, chovat se hezky

Slovní zásoba: aktivní: mummy, daddy, grandma, grandpa, baby brother, sister; pasivní: Listen to me!; Wave to...; Close your eyes; Stand up/Sit down

Table time: pracovali jsem s "Press Outem" - papírovým kohoutkem a vodou, zapojili jsme ho do příběhu z obří Flip Over Book - děti se krásně zapojily a příběh přehrávaly; poté jsme pracovaly s okopírovanou stránkou, kde jsme si vysvětlovaly, které děti jsou hodné, a které zlobí

Co a jak procvičit doma:

- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs 1-22 + The happy and sad song

- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači

- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3

- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3


13. lekce

Dnes jsme úspěšně zakončili Unit 3 a budeme se přesouvat do druhé poloviny naší knížky.

Co jsme se naučili?

  • Opakovali jsme veškerou dosavadní slovní zásobu
  • Zazpívali jsme si všechny písničky u Unit 3
  • Nalepovali jsme do učenice nálepky odpovídající siluetám a úspěšně jsme našli poklad (zelený diamant)

Slovní zásoba: aktivní: mummy, daddy, grandma, grandpa, baby brother, sister, happy, sad, cook, tidy up, lay the table, numbers 1 - 6; pasivní: Where's/What colour's...?

Table time: nalepovali jsme odpovídající nálepky, na Flip Over Book jsme pak hledali "treasure" zelený diamant

Co a jak procvičit doma:

- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs/Tracks 1-26

- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači

- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3

- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3


14. lekce

Začali jsme Unit 4, která je věnovaná oblíbeným dětským hračkám.

Co jsme se naučili?

  • Nová slovíčka
  • Poslouchat a zapojit se do písničky The Let's Play Song

Slovní zásoba: aktivní: ball, teddy, balloon, scooter, car, doll; pasivní: Let's play with..., grr, brrrm, bounce, hee, whee, pop

Table time: ukazovali jsme si a obtahovali různé hračky a autíčko vybarvili zeleně

Co a jak procvičit doma:

- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs/Tracks 1-28 (NOVÁ PÍSNIČKA: The Let's Play Song)

- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači

- Po spuštění klikněte na 4. truhličku = Unit 4

- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 4