Shrnutí Captain Jack 1
1. lekce
Závěrečná opakovací lekce Unit 2.
Co jsme si zopakovali?
- Opakovali jsem veškerou slovní zásobu a písničky z Unit 2
Slovní zásoba: shoes, socks, trousers, jumper, coat, hat, shorts, t-shirt, socks, shoes, hot, cold; pasivní: put on your... (when it's...), Listen to me..., stand up/sit down, Close your eyes
Table time: Jackovu pirátskou truhlu na str. 27 jsme vyplnili všemi poklady/nálepkami - u toho jsme si vše pojmenovali, včetně barev, a říkali si, kdy co oblékáme (hot vs. cold)
Crafts: vyráběli jsme "laundry line", kam děti věšely oblečení, které si vystříhaly
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit (doporučené opakování): Tracks/songs 1-18
- Hra na CD: Multi-ROM 2. truhlička = Unit 2, tam najdete více aktivit, s dětmi můžete zvolit
- Po spuštění klikněte na 2. truhličku
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, kde najdete klíčovou slovní zásobu pro Unit 2
2. lekce
Začali jsme novou Unit 3 s tématem Save water!.
Co jsme se naučili?
Slovní zásobu týkající se rodiny
- Poslouchat písničku, zapojit se a společně zpívat The family song
- Opakovali jsme: Put on your jumper song
Slovní zásoba: aktivní: mummy, daddy, grandma, grandpa, baby brother, sister; pasivní: I love you! Here's a hug for you!
Table time: v učebnici jsme obkreslili rámy s obrazy s rodinou, na kterých jsme si jednotlivé členy rodiny ukazovali, také jsme vybarvili pejska hnědě
Crafts: maminkám jsme vyrobili přáníčka
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Song 1-20, Nová písnička: The family song
- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači
- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3
3. lekce
Dnes si děti poslechly nový příběh, který je zaměřený na vodu, a že je dobré s ní hospodařit.
Co jsme se naučili?
- poslouchat a zapojit se do příběhu
- Poslouchat písničku, zapojit se do Story Song
Slovní zásoba: aktivní: mummy, daddy, grandma, grandpa, baby brother, sister; pasivní: Stop that! Turn off the tap!
Table time: v učebnici jsme nalepovali barevná kolečka podle barev triček členů rodiny, znovu jsem si poslechli příběh a u něj si ukazovali v učebnici jednotlivé části příběhu
Crafts: tatínkům jsme vyrobili a ozdobili kravaty
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Song 1-20, Nová písnička: The family song
- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači
- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3
4. lekce
Dnes jsme pokračovali v Unit 3.
Co jsme se naučili?
- zaměřili jsme se na procvičování písmene /g/
- dělali jsem jazykolam Grandma and granpa like green, green, green
- procvičovali jsem také The Story Song
- rozlišit a reagovat na slova happy (šťastný) a sad (smutný)
- písničku The happy and sad song
Slovní zásoba: aktivní:happy, sad, mummy, daddy, grandma, grandpa, baby brother, sister; pasivní: Stop that! Turn off the tap! ...like... When I'm..., I shout.../I cry..., Hurray!/Boo hoo!, Let's play!
Table time: na worksheetu jsem si na babičce a dědečkovi ukazovali různé oblečení, to měli děti za úkol vybarvit zeleně v duchu jazykolamu, který jsme se naučili; v učebnici jsme si ukazovali a pojmenovávali různé členy rodiny, u kterých jsme si říkali, zda jsou happy nebo sad, děti pak kroužkovali stejné obličeje
Crafts: vyráběli jsme kohoutky s kapající vodou
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs 1-20 + The family song & The happy and sad song
- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači
- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3
5. lekce
Dnes jsme pokračovali v Unit 3.
Co jsme se naučili?
- Slovní zásoba týkající se domácích prací
- Pracovali jsme se sekcí učebnice My World: Pomáhání doma
Slovní zásoba: aktivní: cook, tidy up, lay the table; pasivní: When I'm..., I shout.../I cry..., Hurray!/Boo hoo!, Let's play!
Table time: v učebnici jsme si ukazovali obrázky příkladů, jak doma pomáháme mamince a tatínkovi a obtahovali u každého obrázku smajlíky, pokud s danou prací děti doma pomáhají
Crafts: děti prostíraly stůl/papír - kreslily na talíř své oblíbené jídlo
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs 1-22 + The happy and sad song
- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači
- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3
6. lekce
Dnešní lekce byla zaměřená na procvičení barev a čísel v kombinaci se slovní zásobou týkající se rodiny
Co jsme se naučili?
- Procvičovali jsme barvy a čísla, členy rodiny
- Opakovali jsme si písničku The Numbers Song
Slovní zásoba: aktivní: yellow, red, green, blue, pink, brown; 1-6; pasivní: How many
Table time: v učebnici jsme spojovali čísla s obrázy rodiny - konkrétním počtem členů rodiny a zároveň jsme odpovídající barvou vybarvili rámečky obrázů
Crafts: na worksheetu zaměřeném na Velikonoce jsme si zopakovali barvy a čísla, děti poté vybarvovaly jednotlivé sloupečky
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs 1-22 + The happy and sad song
- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači
- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3
7. lekce
Dnes jsme se opět věnovali tématu Save water!
Co jsme se naučili?
- Poslouchat a zapojit se do písničky Pirates' Playtime
- Poslouchat a zapojit se do příběhu s "Press Outem" - papírovým kohoutkem s vodou
- Rozvoj Emocionální inteligence: proč je důležité, chovat se hezky
Slovní zásoba: aktivní: mummy, daddy, grandma, grandpa, baby brother, sister; pasivní: Listen to me!; Wave to...; Close your eyes; Stand up/Sit down
Table time: pracovali jsem s "Press Outem" - papírovým kohoutkem a vodou, zapojili jsme ho do příběhu z obří Flip Over Book - děti se krásně zapojily a příběh přehrávaly; poté jsme pracovaly s okopírovanou stránkou, kde jsme si vysvětlovaly, které děti jsou hodné, a které zlobí
Crafts: děti si uvařily (nalepily) vlastní burgery, na kterých jsme si procvičili také barvy
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs 1-22 + The happy and sad song
- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači
- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3
8. lekce
Dnes jsme úspěšně zakončili Unit 3 a budeme se přesouvat do druhé poloviny naší knížky.
Co jsme se naučili?
- Opakovali jsme veškerou dosavadní slovní zásobu
- Zazpívali jsme si všechny písničky u Unit 3
- Nalepovali jsme do učenice nálepky odpovídající siluetám a úspěšně jsme našli poklad (zelený diamant)
Slovní zásoba: aktivní: mummy, daddy, grandma, grandpa, baby brother, sister, happy, sad, cook, tidy up, lay the table, numbers 1 - 6; pasivní: Where's/What colour's...?
Table time: nalepovali jsme odpovídající nálepky, na Flip Over Book jsme pak hledali "treasure" zelený diamant
Crafts: vyráběli jsme klauny, z jedné strany veselé, z druhé smutné
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs/Tracks 1-26
- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači
- Po spuštění klikněte na 3. truhličku = Unit 3
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 3
9. lekce
Začali jsme Unit 4, která je věnovaná oblíbeným dětským hračkám.
Co jsme se naučili?
- Nová slovíčka
- Poslouchat a zapojit se do písničky The Let's Play Song
Slovní zásoba: aktivní: ball, teddy, balloon, scooter, car, doll; pasivní: Let's play with..., grr, brrrm, bounce, hee, whee, pop
Table time: ukazovali jsme si a obtahovali různé hračky a autíčko vybarvili zeleně
Crafts: s dětmi jsme vyráběli "balls"
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs/Tracks 1-28 (NOVÁ PÍSNIČKA: The Let's Play Song)
- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači
- Po spuštění klikněte na 4. truhličku = Unit 4
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 4
10. lekce
Dnes jsme pokračovali v Unit 4, která je věnovaná oblíbeným dětským hračkám.
Co jsme se naučili?
- Poslouchat a reagovat na příběh v angličtině
- Poslouchat a zapojit se do písničky The Story Song, která je s příběhem provázaná
Slovní zásoba: aktivní: ball, teddy, balloon, scooter, car, doll; pasivní: What a noisy...!; In the bedroom; ...is sleeping; What a good idea!; Stop! Be quiet!; ...wants to play; Let´s play with...
Table time: ukazovali jsem si a kroužkovali hračky, které děti musely na obrázku v učebnici najít
Crafts: vyrobili jsem si medvídky
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs/Tracks 1-28 (NOVÁ PÍSNIČKA: The Let's Play Song)
- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači
- Po spuštění klikněte na 4. truhličku = Unit 4
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 4
11. lekce
Hlavním bodem dnešní hodiny byly "phonics": /b/ a nová slovíčka: noisy, quiet.
Co jsme se naučili?
- Procvičování "phonics": písmene /b/
- Procvičovali jsem také Story Song a zopakovali jsme si příběh
- Naučili jsme se jazykolam: Let's play with the balloon and ball...boing, boing, boing.
- Rozlišovat a reagovat na "noisy" a "quiet"
- Novou písničku The noisy and quiet song
Slovní zásoba: aktivní: ball, teddy, balloon, scooter, car, doll, noisy, quiet ; pasivní: Stop! Be quiet!; What a noisy...! ...go..., Brrm! Whee!
Table time: pracovali jsme s okopírovaným materiálem - hledali v labyrintu cestu pro Katie a Dannyho k hračkám a ball a balloon jsme si vybravili; v učebnici jsme kroužkovali hlučné hračky a na další stránce nakreslili balónky
Crafts: vyrobili jsme si papírová auta
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs/Tracks 1-28 + The Let's Play Song + The Noisy and quiet song
- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači
- Po spuštění klikněte na 4. truhličku = Unit 4
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 4
12. lekce
Na včerejší hodině jsme se opět věnovali rozvoji emoční inteligence.
Co jsme se naučili?
- Slovíčka vyjadřující emoce
- Rozvoj emoční inteligence: jak si společně máme hrát
Slovní zásoba: aktivní: noisy, quiet, happy, sad, angry; pasivní: ...go..., Brrm! Whee!
Table time: v učebnici jsme spojovali obličeje vyjadřující emoce s obrázky, na kterých si děti hrají v různých situacích
Crafts: zdobení paper chain dolls
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs/Tracks 1-30 + The Noisy and quiet song
- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači; po spuštění klikněte na 4. truhličku = Unit 4
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 4
13. lekce
Včerejší hodina byla v duchu opakování barev a čísel ve spojení s další slovní zásobou (hračky + oblečení).
Co jsme se naučili?
- Opakování a rozlišování barev
- Opakování čísel
- Opakování The Colors Song
Slovní zásoba: aktivní: yellow, green, blue, pink, brown; numbers 1-6; pasivní: pirate hats
Table time: v učebnici jsme podle čísel, které určovaly konkrétní barvu, vybarvovali medvídka a panenku
Crafts: scooter
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs/Tracks 1-30 + The Noisy and quiet song
- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači; po spuštění klikněte na 4. truhličku = Unit 4
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 4
14. lekce
Dnes jsme s dětmi opakovali všechna slovíčka z Unit 4 a pracovali jsme i s příběhem.
Co jsme se naučili?
- Zapojit se do písničky Pirates' playtime
- Poslouchat a zapojit se do příběhu s vylomeným "press outem" (truhlička s hračkami)
- Rozvoj emoční inteligence - jak se cítí ostatní
Slovní zásoba: aktivní: ball, teddy, balloon, scooter, car, doll, noisy, quiet, happy, sad, angry; pasivní: Listen to me!, Stand up/sit down, Be a quiet/noisy...; Close your eyes
Table time: pracovali jsme s "press outem" - truhlička s hračkami, na něm jsme si hračky pojmenovali a poté jsme je i ukazovali během poslechu příběhu, do kterého se děti aktivně zapojovaly
Crafts: balloons
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit (co jsme s dětmi dělali): Songs/Tracks 1-30 + The Noisy and quiet song
- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači; po spuštění klikněte na 4. truhličku = Unit 4
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 4
15. lekce
Dnes jsme úspěšně zakončili Unit 4.
Co jsme se naučili?
- Opakovali jsme veškerou slovní zásobu z Unit 4
- Zazpívali jsme si všechny písničky, které jsme se o hračkách naučili
- Nalepovali jsme správně nálepky do truhly pokladů
Slovní zásoba: aktivní: ball, teddy, balloon, scooter, car, doll, noisy, quiet, happy, sad, angry; pasivní: Let's count!
Table time: v učebnici jsme naplnili Jackovu truhlu všemi nálepkami, v příběhu jsme našli ztracený diamant a i ten jsme nalepili do učebnice
Crafts: worksheet "tidy up the toys"
Co a jak procvičit doma:
- Co si můžete pustit na CD (co jsme s dětmi dělali): Songs/Tracks 1-30
- Po dnešní hodině můžete využít i Multi-ROM funkci CD, tedy pustit si CD jako hru v počítači; po spuštění klikněte na 4. truhličku = Unit 4
- Ve spodní liště najde "ABC", což je obrázkový slovníček, s dětmi si můžete prohlédnout Unit 4